Čo sú súbory cookies?
Cookie je krátky textový súbor, ktorý navštívená webová stránka odosiela do prehliadača. Umožňuje webu zaznamenať informácie o vašej návšteve, napríklad preferovaný jazyk a ďalšie nastavenia. Nasledujúca návšteva stránok tak môže byť jednoduchšia a produktívnejšia. Súbory cookie sú dôležité. Bez nich by bolo prezeranie webu oveľa zložitejšie.
Prečo používame cookies?
Súbory cookie slúžia na množstvo účelov. Cookies používame na nastavenie obsahu webových stránok vzhľadom na preferencie používateľa a optimalizáciu využitia webových stránok. Takisto sa používajú na vytvorenie anonymných, súhrnných štatistických údajov, ktoré pomáhajú analyzovať, akým spôsobom používateľ používa webové stránky. Informácie tak pomáhajú zlepšovať štruktúru a obsah stránok.
Tvorba webu
Záleží na Vás… Už pri prvom kontakte Vás budeme “navigovať” celým procesom tvorby a prípravy a navrhneme optimálne riešenie.
Ako vravia správni Slováci: zľava aj zprava… ale vážne… Ceny máme nastavené tak nízko, že podliezať sami seba nebudeme. Je tu však možnosť, ak ste náš zmluvný zákazník, alebo ste už u nás mali vyhotovený nejaký projekt, získať z celkovej ceny zľavu do 20%.
Najlacnejšia web stránka je VIZITKA, a tú Vám vytvoríme od 80.00 EUR vrátane DPH/jednorázovo.
V prvom rade je potrebné vymyslieť názov projektu vrátane domény (URL adresy). Môžeme Vám s tým pomôcť. Doménu je nutné zaregistrovať a zaplatiť. WebHosting Vám môžeme zariadiť a vyriešiť tak všetky technické záležitosti za Vás. Potom je nutné vypracovať presné zadanie, aby bolo jasné, čo bude web obsahovať a aké musia spĺňať technické požiadavky – aj s tým Vám môžeme pomôcť.
Tento softvér využíva na Slovensku aj kvôli jeho slovenskej lokalizácii (tu sa musíme pochváliť že sme dosť prispeli k SVK lokalizácii už v jeho začiatkoch). Prešiel fantastickými zmenami a jeho jediná nevýhoda (ale v mnohých oblastiach je to výhoda) je že funguje ako off-line systém. Takže podpora v tomto prípade nie je podobná tej ako pri redakčných systémoch, ale môžeme Vám pomôcť tak, že Vám podľa pokynov prichystáme celý projekt a ten Vám dodáme. Obsluhu (máme na mysli zmeny textov a grafiky) už zvládnete pravdepodobne aj sám. V tomto programe vytvárame stabilné, graficky pútavé VIZITKY. Pozri naše Referencie.
Naše sú. A Vaša bude, ak si tento typ webstránky objednáte. Responzívny dizajn znamená to, že web stránka sa prispôsobí sama počítaču, notebooku, tabletu aj mobilu. Niektoré údaje sa pri mobilných zariadeniach ani nezobrazujú, alebo sú usporiadané ináč.
Všetko sa odvíja od dodania všetkých potrebných podkladov, bezproblémovej komunikácie a rozsahu projektu. Priemerný web pripravíme do 6-8 týždňov (špeciálne, alebo veľmi rozsiahle môžu trvať aj dlhšie, ale väčšinu času zaberá ladenie a testovanie, alebo pomalá odozva objednávateľa na náš dopyt k súčinnosti). Pokiaľ sa jedná o štandardnú web stránku z nášho portfólia, resp. ponuky (viac TU) tak je možné túto dobu za príplatok skrátiť na 30 dní, alebo aj na 14 dní. Podmienkou je aby sme nemali rozpracovaný iný termínovaný projekt, a mohli tak všetky kapacity (personálne i časové) sústrediť na Váš web.
Ostatné otázky
Pokiaľ máte záujem prediskutovať obchodný vzťah, nebránime sa tomu. Najlepšie obchodné dohody sa rodia na osobných stretnutiach. Za posledné roky sme si však kvôli rôznym obmedzeniam zvykli na on-line komunikáciu, a pravdupovediac niektorých zákazníkov sme nikdy ani nevideli.
Mohli, no musia byť splnené určité podmienky. Musí byť robený v systéme, ktorý spravujeme a ovládame (WordPress, Typo3, OpenCart, ale aj PestaShop, Magento, Joomla a Drupal), nie v komerčnom systéme. Musíme mať absolútny prístup k nastaveniam FTP a databáz, a musíme sa dohodnúť na obojstranne výhodnej spolupráci. Ak nie sú splnené všetky podmienky, navrhneme Vám výrobu webstránky a nachystáme super cenu !
K základným pravidlám hry. My pripravíme, sfunkčníme a zverejníme, Vy zaplatíte. My budeme podporovať, udržiavať aktualizovať, Vy poskytnete súčinnosť a načas budete uhrádzať opakované ročné (alebo aj iné dohodnuté) platby za balík podpory. Zmluvou Vás My neobmedzujeme v ničom: trvanie vzťahu je na Vás, spôsob platieb si dohodneme vopred, rozsah spolupráce tiež.
Nie, už nepredávame.
Snažíme sa o maximálnu bezpečnosť, ale ak chceme byť férový, tak skutočne bezpečné stránky ani neexistujú (viď napríklad televízne správy o útokoch hackerov). Nepredpokladáme však, že pre nášho bežného zákazníka je jeho web výzvou pre túto skupinu špekulantov a tu Váš web ochrániť môžeme. Od správneho nastavenia systému, cez bezpečnostný prenosový protokol, až po pravidelné aktualizácie jadra systému, ktoré sú v každom našom servisnom balíku. Podmienkou však aj tu je aby Vaše zásahy do systému boli v súlade so snahou o jeho ochranu (bezpečné heslá, neposkytovanie údajov nepovolaným a podobne). Dokážeme aj oveľa viac, ale to už nie je predmetom tejto otázky.
Prevádzka webu
Záleží na dohode. Nemusia byť žiadne, ak si spravujete web stránku sami. Môžu byť ročné, ak chcete zabezpečenie aj technickej podpory, alebo mesačné, ak sa rozhodnete pre stránku na splátky.
Štandardne nie, nakoľko obsluha je veľmi intuitívna a jednoduchá, navyše najzložitejšie administrátorské úkony nájdu naši zákazníci priamo v administračnom rozhraní svojej stránky, alebo na našich stránkach ako návody. Pri komplikovanejších systémoch na základe vzájomnej dohody, alebo pre väčší počet užívateľov zrealizujeme zaškolenie.
Na našom webe je o tom množstvo informácii stačí ho zľahka prelistovať. Ale áno, poskytujeme 100% podporu všetkým zmluvným klientom.
Hoci poskytovanie outsourcingu (dodávanie služieb inou firmou) je celosvetový trend, a ani Slovensko nie je výnimkou, web od nás má zákazník z pohľadu zmeny obsahu plne pod kontrolou. Úpravy robíte cez Váš obľúbený internetový prehliadač (napr. Firefox, Chrome, Opera či Safari) a z hocijakého počítača. Nie je problém – upraviť stránky sa dajú aj cez mobil (sú tam však určité obmedzenia). Takže ÁNO, na úpravy web stránky nás nepotrebujete. Ak si však neveríte, alebo nemáte na to čas, radi Vám tento servis poskytneme.
Sú len dva spôsoby: automatický a riadený. Automatický je zabezpečený nastavením systému tak, aby došlo k aktualizácii vždy, keď autorský tím vývojárov ponúka novú verziu svojho produktu. Rýchle, pravidelné, bezstarostné, ale niekedy veľmi rizikové. Riadený (manuálny) spôsob je vykonávaný správcom, alebo administrátorom webstránky, ktorý zvažuje aj riziká nekompatibility, funkčnosti webstránky, alebo jej obmedzenia. Na základe skúseností a praxe sa rozhodne vykonať aktualizáciu ak je prínosom, alebo ju nepovolí, ak neprináša osoh, ale skôr riziká.
Takže podľa nás je lepší riadený (manuálny) spôsob !
Podľa vybraného providera sa odvíja potreba tejto aktivity. Niektorí poskytovatelia majú v rámci webhostingu aj možnosť zálohy systému (jedná sa o zálohu FTP, databáz a e-mailov). U iných poskytovateľov je to služba spoplatnená buď absolútne, alebo podľa objemu zálohovaných údajov, čo Vás môže mesačne vyjsť na celkom slušný balík peňazí. Túto aktivitu môže zákazník riešiť aj modulom automatickej zálohy, alebo v spolupráci s nami manuálne, podľa dohodnutých pravidiel.
Systémová (spoplatnená) – záloha vykonávaná providerom
+ prebieha automaticky na serveroch providera
+ zálohované FTP, DBF aj e-maily1
– spoplatnená služba nad rámec poplatkov za webhosting2
1) Rozsah je potrebné nastaviť u providera
2) Niektorí provideri túto službu nespoplatňujú !
Automatická – vykonávaná prémiovým modulom
+ prebieha bez zásahu administrátora
+ nastaviteľné množstvo i frekvencia záloh
+ spoplatnený modul jednorázovo pri inštalácii
+ zálohovanie vybraného rozsahu
+ zálohovanie na vybrané úložiská (FTP, CLOUD, E-MAIL)
– frekvencia MESAČNE (balík ŠTANDARD)
– nezálohuje mailserver (vhodné využiť ponuku providera)
Riadená – vykonávaná administrátorom
+ kontrolovaný priebeh
+ okamžité riešenie nekompatibility
+ úprava nastavení
+ oprava jazykového prostredia
– nutný zásah administrátora
– dostupná len pre balíky PROFI a ULTRA
Záleží za zakúpenom balíku služieb. Úprava modulov môže byť:
- Žiadna – modul má nastavené automatickú aktualizáciu a nainštaluje sa sám, bez ďalších zásahov administrátora
- Základná – automatická inštalácia a následná kontrola funkčnosti
- Rozšírená – manuálna aktualizácia s kontrolou funkčnosti a následné úpravy nastavenia modulu v prípade potreby (niektoré moduly po inštalácii prepíšu užívateľské nastavenia)
- Prémiová – manuálna inštalácia, následné nastavenie i úpravy modulu, v prípade potreby aj jazyková korektúra pre FrontEnd systému
Podpora zákazníka, pokiaľ si spravuje obsah webu vo vlastnej réžii, je upravená dopytom na administračný zásah do systému vyžiadaný e-mailom. Toto ale nepovažujeme za priateľa na telefón/e-mail. Naši zákazníci však potrebujú občas len naviesť “na správnu cestu”, respektíve len preveriť správnosť ich postupu. Vtedy je vhodné mať zakúpený balík služieb, kde dostanú z administračného centra okamžite spätnú väzbu:
– formou e-mailu,
– zaslaním Ticketu na vyriešenie problému
– formou telefonickej pomoci,
– formou on-line chatu, alebo
– vzdialeným prístupom k PC cez softvér
Balík podpory zahŕňa prístup k návodom, článkom a radám na našej stránke podpory: www.support.imf.sk. Podľa zakúpeného balíka služieb má náš zákazník sprístupnené návody na spravovanie a úpravy systému i modulov. Podľa zakúpeného balíka služieb môže mať prístup:
- PLATENÝ – za poplatok si aktivujete časovo obmedzený prístup
- ZÁKLADNÝ – prístup k informáciám o systéme a návodom na správu systému a základných modulov
- PLNÝ – vytvorený prístup ku kompletnej databáze informácií, a navyše je o novinkách informovaný aj v administrácii svojho webu na Nástenke
Záleží na vybranom balíku služieb. Táto doba znamená čas od potvrdenia prijatia požiadavky zaslanej zákazníkom do:
-72 hodín – balík Basic
-48 hodín – balík Štandard
-24 hodín – balík Profi
-12 hodín – balík Ultra
Samozrejme myslí sa v pracovných dňoch vrátane soboty do 12:00 hodiny !