1 Tvorba webstránok (8)
Doba sa odvíja od:
- dodania potrebných podkladov,
- bezproblémovej komunikácie,
- rozsahu projektu.
Priemerný web pripravíme do 6-8 týždňov (špeciálne, alebo veľmi rozsiahle môžu trvať aj dlhšie, ale väčšinu času zaberá ladenie a testovanie, alebo pomalá odozva objednávateľa na náš dopyt k súčinnosti). Pri štandardných webstránkach dokážeme túto dobu skrátiť za príplatok na 30 dní, alebo aj na 14 dní. Podmienkou je aby sme nemali rozpracovaný iný termínovaný projekt, a mohli tak všetky kapacity (personálne i časové) sústrediť na Váš web. V prípade VIZITKY dokážeme pripraviť webstránku do 7 dní, za príplatok je možné skrátenie tejto doby na 3 dni.
Snažíme sa o maximálnu bezpečnosť, ale ak chcem byť férový, tak dokonalé zabezpečenie webstránok ani neexistuje. Nepredpokladám však, že náš bežný zákazník bude so svojou webstránkou nejakou výzvou pre skupiny hackerov, skôr môže nastať testovanie zabezpečenia redakčného systému “kde povolí”, a tu Váš web ochrániť môžeme. Zabezpečenie webstránok riešime od správneho nastavenia systému, cez protokol SSL, až po pravidelné aktualizácie jadra systému, ktoré sú v každom našom servisnom balíku. Podmienkou však aj tu je aby Vaše zásahy do systému boli v súlade so snahou o jeho ochranu (bezpečné heslá, neposkytovanie údajov nepovolaným a podobne). Dokážeme aj oveľa viac, ale to už nie je predmetom tejto otázky.
O zabezpečení webstránok sa viac dozviete aj v článku Zabezpečená webová stránka, alebo na stránkach našej podpory v rubrike Blog.
Záleží na Vás… už pri prvom kontakte Vás budeme “navigovať” celým procesom tvorby a prípravy a navrhneme optimálne riešenie.
Výreční Slováci vravia: “zľava aj zprava…” ale vážne… Ceny máme nastavené tak nízko, že podliezať sami seba nebudeme. Je tu však možnosť, (ak ste náš zmluvný zákazník), získať z celkovej ceny zľavu do 20% na ďalší – nový projekt.
Najlacnejšia web stránka je VIZITKA, a tú Vám vytvoríme od 80.00 EUR vrátane DPH/jednorázovo.
V prvom rade je potrebné vymyslieť názov projektu vrátane domény. Môžeme Vám s tým pomôcť. Doménu je nutné zaregistrovať a zaplatiť. Webhosting Vám môžeme zariadiť a vyriešiť tak všetky technické záležitosti za Vás. Potom je nutné vypracovať presné zadanie, aby bolo jasné, čo bude web obsahovať a aké musia spĺňať technické požiadavky – aj s tým Vám môžeme pomôcť.
Tento softvér (Website X5 Evo/Pro) sa využíva na Slovensku aj kvôli jeho slovenskej lokalizácii (mimochodom prispeli sme k SVK lokalizácii už v jeho začiatkoch). Prešiel fantastickými zmenami a jeho jediná nevýhoda (ale v mnohých oblastiach je to výhoda) je že funguje ako off-line systém. Takže podpora v tomto prípade nie je podobná tej ako pri redakčných systémoch, ale môžeme Vám pomôcť tak, že Vám podľa pokynov prichystáme celý projekt a ten Vám dodáme. Obsluhu (máme na mysli zmeny textov a grafiky) už zvládnete pravdepodobne aj sám. V tomto programe vytvárame stabilné, graficky pútavé Vizitky.
Naše sú. A Vaša bude, ak si u nás necháte vyhotoviť webstránku. Responzívny dizajn znamená to, že web stránka sa vzhľadovo prispôsobí sama počítaču, notebooku, tabletu aj mobilu. Responzívny design je dnes už štandardom a neúčtujeme si za neho žiadne príplatky, s výnimkou úpravy webstránky pre mobily (tzv. Mobilná verzia) s iným vyobrazením. Niektoré údaje, časti webstránky sa pri mobilných zariadeniach ani nezobrazujú (alebo sú len na mobiloch), alebo sú usporiadané ináč.
2 Prevádzka webstránok (10)
Záleží na dohode. Nemusia byť žiadne, ak si spravujete web stránku sami. Môžu byť ročné, ak chcete zabezpečenie aj technickej podpory, alebo mesačné, ak sa rozhodnete pre stránku na splátky.
Štandardne nie, nakoľko obsluha systému je veľmi intuitívna a jednoduchá, navyše návody k obsluhe nájdu naši zákazníci na našich stránkach podpory ako návody. Pri komplikovanejších systémoch na základe vzájomnej dohody, alebo pre väčší počet užívateľov zrealizujeme zaškolenie.
Na našom webe je o tom množstvo informácii stačí ho zľahka prelistovať. Ale áno, poskytujeme 100% podporu všetkým zmluvným klientom.
Hoci poskytovanie outsourcingu (dodávanie služieb inou firmou) je celosvetový trend, a ani Slovensko nie je výnimkou, web od nás má zákazník z pohľadu zmeny obsahu plne pod kontrolou. Úpravy robíte cez Váš obľúbený internetový prehliadač (napr. Firefox, Chrome, Opera či Safari) a z hocijakého počítača. Nie je problém – upraviť stránky sa dajú aj cez mobil (sú tam však určité obmedzenia). Na úpravy web stránky nás teda nepotrebujete, a Áno, ak si však neveríte, alebo nemáte na to čas, radi Vám správu webstránky poskytneme.
Sú len dva spôsoby: automatický a riadený. Automatický je zabezpečený nastavením systému tak, aby došlo k aktualizácii vždy, keď autorský tím vývojárov ponúka novú verziu svojho produktu (wordpress, grafická šablóna, modul). Rýchle, pravidelné, bezstarostné, ale niekedy veľmi rizikové. Riadený (manuálny) spôsob je vykonávaný správcom, alebo administrátorom webstránky, ktorý zvažuje aj riziká nekompatibility, funkčnosti webstránky, alebo jej obmedzenia. Na základe skúseností a praxe sa rozhodne vykonať aktualizáciu ak je prínosom, alebo ju nepovolí a odloží na neskôr, ak neprináša osoh, ale skôr riziká. Takže podľa nás je lepší riadený (manuálny) spôsob !
Podľa vybraného providera sa odvíja potreba tejto aktivity. Niektorí poskytovatelia majú v rámci webhostingu aj možnosť zálohy systému (jedná sa o zálohu FTP, databáz a e-mailov). U iných poskytovateľov je to služba spoplatnená buď absolútne, alebo podľa objemu zálohovaných údajov, čo Vás môže mesačne vyjsť na celkom slušný balík peňazí. Túto aktivitu môže zákazník riešiť aj modulom automatickej zálohy, alebo v spolupráci s nami manuálne, podľa dohodnutých pravidiel.
Je potrebné upraviť nastavenia modulu, alebo systému. V prípade našich zákazníkov záleží za zakúpenom balíku služieb. Úpravy modulov poskytujeme ako službu:
- rozšírenú – ručná aktualizácia s kontrolou funkčnosti a následné úpravy nastavenia modulu zamerané na vzhľad
- prémiovu – ručná inštalácia, následné nastavenie i úpravy modulu, v prípade potreby aj jazyková korektúra modulu
Podpora zákazníka, pokiaľ si spravuje obsah webu vo vlastnej réžii, je upravená tzv. dopytom na administračný zásah vyžiadaný e-mailom. Toto ale nepovažujeme za priateľa na telefón/e-mail. Naši zákazníci však potrebujú občas len naviesť “na správnu cestu”, respektíve len preveriť správnosť ich postupu. Vtedy je vhodné mať zakúpený balík služieb, kde dostanú od admina okamžite spätnú väzbu:
- na dotaz e-mailom – e-mail
- zaslaním Tiketu z administrácie webstránky – email, telefonická podpora
- telefonátom – telefonická podpora,
- on-line chat – diskusia
- on-line prístupom k PC cez softvér
Balík podpory zahŕňa prístup k návodom, článkom a radám na našej stránke po registrácii a prihlásení. Podľa zakúpeného balíka služieb má náš zákazník sprístupnené návody na spravovanie a úpravy systému i modulov. Podľa zakúpeného balíka služieb môže mať prístup:
- PLATENÝ – za poplatok si aktivuje časovo obmedzený prístup
- ZÁKLADNÝ – prístup k informáciám o systéme a návodom na správu systému a základných modulov
- PLNÝ – vytvorený prístup ku kompletnej databáze informácií, rovnako môže požiadať o zaslanie informácií formou SMS pri akýchkoľvek zmenách
Záleží na vybranom balíku služieb. Táto doba znamená čas od potvrdenia prijatia požiadavky zaslanej zákazníkom do:
- 72 hodín – balík Basic
- 48 hodín – balík Štandard
- 24 hodín – balík Profi
- 12 hodín – balík Ultra
Samozrejme myslí sa v pracovných dňoch vrátane soboty do 12:00 hodiny !
3 Ostatné otázky (5)
Pokiaľ máte záujem prediskutovať obchodný vzťah, nebránime sa tomu. Najlepšie obchodné dohody sa rodia na osobných stretnutiach. Za posledné roky sme si však kvôli rôznym obmedzeniam zvykli na on-line komunikáciu, a pravdupovediac niektorých zákazníkov sme nikdy ani nevideli.
Môžeme, no musia byť splnené určité podmienky. Musí byť robená v systéme, ktorý spravujeme a ovládame (WordPress, Typo3, OpenCart, PestaShop, Magento, Joomla čiastočne aj Drupal), nie v komerčnom programe. Musíme mať absolútny prístup k nastaveniam FTP a databáz, a musíme sa dohodnúť na obojstranne výhodnej spolupráci. Ak nie sú splnené všetky podmienky, a napriek tomu máte záujem o spoluprácu navrhneme Vám výrobu novej, podobnej webstránky za super cenu v opensource systéme !
K základným pravidlám hry. My pripravíme, sfunkčníme a zverejníme, Vy zaplatíte. My budeme podporovať, udržiavať aktualizovať, Vy poskytnete súčinnosť a načas budete uhrádzať opakované ročné (alebo aj iné dohodnuté) platby za balík podpory. Zmluvou Vás My neobmedzujeme v ničom: trvanie vzťahu je na Vás, spôsob platieb si dohodneme vopred, rozsah spolupráce tiež.
Nie, už nepredávame.
Nie, už sme túto aktivitu ukončili. V rámci podpory zmluvných zákazníkov však zabezpečujeme komplexnú on-line softvérovú podporu po sieti.
4 Registrácia do systému (8)
V ponuke máme 5 úrovni prístupu – Balíkov služieb: OneTime Access, Balík BASIC, Balík ŠTANDARD, Balík PROFI a Balík ULTRA
O Balíkoch podpory sa dozviete na stránke: Balíky služieb a o rozsahu poskytovaných služieb v rámci jednotlivých balíkov na stránke Servisné poplatky.
Povinné: užívateľské meno, e-mail, heslo, webová stránka (prístup je viazaný na existujúcu webstránku), meno a priezvisko osoby s oprávneným prístupom (pokiaľ bude do systému vstupovať viac osôb rovnakého klienta, každá musí mať vlastnú registráciu)
Nepovinné: štát užívateľa, avatar, telefón (najlepšie mobilný) z dôvodu zasielania PUSH správ pri technických problémoch, neoprávnenom vstupe, končiacom predplatnom a podobne, biografické informácie, obec a PSČ
Kliknete na tlačidlo LOGIN v hlavnom menu a po presmerovaní na prihlasovaciu obrazovku vypíšete Užívateľské meno, alebo e-mail a heslo. Potvrdíte tlačidlom PRIHLÁSIŤ.
K schvaľovaniu dochádza štandardne v pracovnej dobe, a pokiaľ nie je pochybností o zákazníkovi tak počas rovnakého dňa ako bola registrácia vytvorená. Následne je klientovi priradená vlastná stránka, ktorá obsahuje vzájomné zaúčtovanie (platné zmluvy, faktúry a podobne) za dobu vzťahu a informačné údaje ohľadom správy, čo trvá asi 24 hodín. Najkratšia doba je teda 30 minút po verifikácii e-mailu!
- V hlavnom menu kliknete na tlačidlo LOGIN, ktorým sa otvorí prihlasovacia obrazovka.
- Keďže ešte nemáte vytvorený účet stlačíte tlačidlo REGISTROVAŤ, ktoré Vás presmeruje na Balíky služieb.
- Vyberiete si požadovaný Balík služieb a kliknete na tlačidlo OBJEDNAŤ, ktoré Vám sprístupní registračný formulár.
- Vypíšete všetky požadované údaje (sú zvýraznené *červenou hviezdičkou pred názvom políčka). Telefón uvádzajte bez medzinárodnej predvoľby (napr. 0908 777888).
- Nahráte Avatara (akýkoľvek obrázok-napríklad erb obce, logo firmy, vlastnú fotografiu s rozmermi 150x150px – pri nahrávaní je možné avatara upraviť, vložíte ho orezaním) vo formáte jpg alebo png. V konečnom dôsledku Avatara upravíme tak, aby zapadal do celkového designu stránky (okrem vlastných fotografií, tie upravovať nebudeme).
- Označením políčka príjmete Pravidlá a podmienky stránky podpory.
- Potvrdíte reCaptcha kód a po jeho akceptácii potvrdíte registráciu tlačidlom REGISTROVAŤ.
Každý zmluvný zákazník môže vykonať registráciu, alebo mu ju zriadime my. Získa tak prístup k návodom, postupom a manuálom pre správu webovej stránky, ktorú sme vytvorili. Registrovať sa môžu aj návštevníci stránky, s ktorými zmluvný vzťah nemáme, ale o tom uvažujú. Ich prístup však bude obmedzený – platený a schválenie účtu je individuálne a nenárokovateľné !
Áno, po prihlásení sa do účtu v časti Profil môžete okrem užívateľského mena zmeniť všetky pôvodne zadané údaje. Zmena e-mailu má však za následok, že Váš účet nebude overený (verifikovaný) a môže dôjsť k jeho obmedzeniu.
Užívateľské rozhranie na kartách:
- INFO – informácie o systéme, fakturácii, administrácii, a zmluvách
- PROFIL – editovateľné osobné údaje zadané pri registrácii
- BALÍKY – prehľad balíkov služieb s údajom o aktívnom balíku
- ODBER SMS – možnosť prihlásiť sa k odberu informácií
- OBJEDNÁVKY – prehľad zrealizovaných objednávok
- NÁPOVEDA – spresnenenie k balíkom služieb
- E-MAIL – nastavenie poštových klientov pre doménu zákazníka
5 Technická podpora (5)
Pre zákazníkov je z každej stránky nášho webového sídla dostupný ovládač (vpravo v strede obrazovky) na Vytvorenie nového návodu, v ktorom môžete žiadať o pridanie, alebo zapracovanie návodu, manuálu a podobne. Neregistrovaným návštevníkom a nezmluvným zákazníkom manuál vypracujeme len na základe dohody s fakturáciou vopred.
Pod každým návodom na stránke je priložený odkaz na stránku s ID (číslom) návodu. V prípade, že nechcete študovať zjednodušený návod bez obrázkov na webstránke, len si stiahnuť a vytlačiť návod nájdete prehľad všetkých návodov po prihlásení na stránke Návody a manuály, alebo na stránke Všetky návody, kde je možné zobraziť radenie podľa abecedy i dátumu.
Šablóna je zápis zdrojového kódu v jazyku HTML, ktorú nakopírujete v textovom zobrazení editora a následne sa Vám zobrazí v prehliadači pripravené prostredie pre úpravy obsahu. Pomáha ušetriť čas i kreatívne myslenie podporené technickými znalosťami na úpravu stránky. Doplníte len premenné a obsah je hotový. K šablónam sa dostanete pri zakúpení Balíka ULTRA. Prístup k šablónam sa Vám aktivuje v bočnom menu v časti Technická podpora.
Problém je v rozsahu oprávnení podľa zakúpeného balíka služieb. K niektorým informáciám potrebujete vyšší balík služieb. Jedná sa o veľmi náročne spracované návody. Tento obsah je tak dostupný len niektorým klientom.
Často sa stretávame s otázkou: “Prečo nemôžem nájsť…. nejakú časť podpory?” Už tu bolo na rôznych miestach spomenuté, že rozsah podpory je závislý od zakúpeného balíka služieb. Nielen čo sa týka termínov a lehôt realizácie, ale aj čo sa týka poskytovania služieb a prístupu k niektorým častiam webstránky. Jediné čo sa nemení je kvalita poskytovaných služieb a profesionalita – tam je nám skutočne jedno, aký balík máte zakúpený. Pre ilustráciu si pozrite nasledujúci obrázok, kde je vidieť, aký máte nastavený prístup podľa zakúpeného balíka.
Táto ponuka sa Vám zobrazí po zapnutí bočného menu